I slutet av december skickar vi ut inloggningsuppgifter till din folkbokföringsadress.

Om du är folkbokförd i regionen men går i en grundskola utanför Sjuhärad måste du eller din studie- och yrkesvägledare kontakta oss för att få dina inloggningsuppgifter skickat till din folkbokföringsadress.

Äldresökande (ungdomar som vill söka till gymnasiet och redan har gått ut grundskolan) har rätt att påbörja en gymnasieutbildning till och med det första kalenderhalvåret det år de fyller 20 år. Om du redan går på gymnasiet kontaktar du gymnasieskolans studievägledare för att få inloggningsuppgifter för ansökan via ansökningswebben. Om du inte går på gymnasiet kontaktar du Antagningsenheten för att då inloggningsuppgifter, maila då till gymnasieantagningen@boras.se.

Det är viktigt att du sparar dina inloggningsuppgifter ända tills du börjar gymnasiet. Du behöver dem när du ska söka, men också för att se och svara på antagningsbeskedet.

Om vi har registrerat, eller om du själv har skrivit in, aktuell e-postadress i ansökningswebben kan du hämta ut dina inloggningsuppgifter via Glömt lösenord. Du skriver in ditt personnummer och väljer om du vill ha användarnamn och lösenord skickad till din e-post eller hem via brev.

Om du väljer e-postmeddelande skickas det ett mail till den e-postadress vi har registrerad på dig. OBS! Denna funktion fungerar endast om du angivit rätt e-postadress. Om du ofta byter e-postadress, kan det vara bättre att ange vårdnadshavares e-postadress.