Logotyp för Antagningsenheten Sjuhärads

Antagningsenheten Sjuhärad hanterar gymnasieansökan till årskurs 1 för alla elever folkbokförda i samverkansområdet (Bollebygd, Borås, Herrljunga, Mark, Svenljunga, Tranemo, Ulricehamn och Vårgårda), oavsett vilka skolor i Sverige de söker till. Om en elev söker till en skola utanför vårt område skickar vi ansökan och betyg till önskad skola/antagningskansli.

Vi hanterar antagningen till årskurs 1 för alla gymnasieskolor i samverkansområdet; Almåsgymnasiet, Bäckängsgymnasiet, Drottning Blankas gymnasieskola, Kunskapskällan, LBS kreativa gymnasiet, Marks gymnasieskola, Praktiska Borås, Realgymnasiet i Borås, Strömma Naturbrukscentrum, Sundlergymnasiet, Sven Eriksonsgymnasiet, Tingsholmsgymnasiet, Tranemos gymnasieskola, Viskastrandsgymnasiet, Yrkesgymnasiet och Lärcentrum samt Bollebygdskolans introduktionsprogram.

Antagningsenheten Sjuhärad är placerat i Borås.