Sjuhärads elevdatabas

Hej och välkomna till vår informationssida för regional samverkan.

Sjuhärads Elevdatabas innehåller uppgifter om samtliga ungdomar mellan 16-19 år. Både de som går i gymnasie- och gymnasiesärskolan och de som inte slutfört en gymnasieutbildning och därmed är aktuella för det kommunala aktivitetsansvaret. Databasen genererar ekonomiska underlag för utbetalning av interkommunala ersättningar och bidrag till fristående skolor från kommunerna.

Databasen används också för planering och uppföljning på lokal och regional nivå. I databasen går det till exempel att följa elevernas placeringar och rörelser inom gymnasiet. Kommunerna använder även databasen som ett verktyg för att fullgöra det kommunala aktivitetsansvaret gentemot de elever som är aktuella för insatser.

Bollebygds Kommun | Borås Stad | Herrljunga Kommun | Marks Kommun | Svenljunga Kommun | Tranemo Kommun | Ulricehamns Kommun | Vårgårda Kommun

Kontakt | Sjuhärads Elevdatabas

sjuharadselevdatabas@boras.se
Systemansvar ekonomifrågor: Annika Redhage telefon 033-35 77 73
Systemansvar tekniska frågor: Jörgen Erlandsson telefon 033-35 77 46

Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen i Borås Stad ansvarar för drift och administration av databasen som implementerades i maj 2017.