Webbsök öppnar den 7 januari och stänger den 1 februari. Du kan logga in och registrera din ansökan från och med den 7 januari 2016.

ANSÖK HÄR

Går du i kommunal skola i Borås använder du din nuvarande Dexterinloggning. Övriga elever i regionen får, i slutet av december, inloggningsuppgifter via sin grundskola.
Äldresökande (ungdomar som vill söka till gymnasiet och redan har gått ut grundskolan) har rätt att påbörja en gymnasieutbildning till och med det första kalenderhalvåret det år de fyller 20 år.

Om du redan går på gymnasiet kontaktar du gymnasieskolans studievägledare för att få inloggningsuppgifter för ansökan via webben.

Personer som inte går på gymnasiet får inloggningsuppgifter genom att kontakta oss på antagningsenheten. Maila till gymnasieantagningen@boras.se